Prawda jest taka, że mimo obowiązujących przepisów BPH, nie zawsze mamy możliwość pracy w sprzyjających i bezpiecznych warunkach. Chwila nieuwagi, przypadek, błąd ludzki, bagatelizowanie ryzyka i kilka innych niesprzyjających czynników - wszystko to może doprowadzić do wypadku.
Główny Urząd Statystyczny opublikował dane z 2016 roku, z których wynika, że liczba zgłoszeń poszkodowanych w wypadkach przy pracy wyniosła 87 886 osób. To o 0,3 proc. więcej niż liczba poszkodowanych w 2015 r. Z tej liczby 87 183 wypadków miało skutek lekki, 464 zakończyło się ciężkimi obrażeniami ciała, a wypadkom ze skutkiem śmiertelnym uległo 239 osób.
Bardzo często konsekwencją wypadków w pracy jest niezdolność do wykonywania dotychczasowych obowiązków – całkowita lub częściowa, czasowa lub stała.
Odszkodowanie z tytułu wypadku w pracy przysługuje każdemu pracownikowi, który został zatrudniony na podstawie umowy o pracę lub umowy zlecenia. Może się o nie ubiegać poszkodowany, który uległ wypadkowi w trakcie wykonywania obowiązków powierzonych mu przez pracodawcę, a także w drodze do lub z pracy.
Często sprawy związane z wypadkami w pracy są bagatelizowane. Pracownicy nie chcą robić problemu pracodawcom, boją się utraty dochodów lub też obawiają się góry papierkowej roboty i całego zamieszania związanego z dochodzeniem odszkodowania. Z nami nie ma się czego obawiać, bo każda z procedur staje się o wiele prostsza.
Pomagamy w kompleksowym zebraniu dokumentacji, mającej pomóc w otrzymaniu jak najwyższej należnej kwoty ubezpieczenia, prowadzimy krok po kroku poprzez procedury i wskazujemy najlepsze z rozwiązań. W imieniu poszkodowanego możemy ubiegać się o pieniądze z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, od pracodawcy, a także od towarzystwa ubezpieczeniowego pracodawcy.